11 stycznia 2015

Gość z tropików

Witajcie!
Przepraszam was, bo znów naruszam kolejność notek. Chciałam dziś zaprezentować wspaniałą sesję zdjęciową mojej kolekcji pośród śniegu... tylko zanim wybrałam się na dwór  śnieg się stopił. Oto moje perfekcyjne wyczucie czasu! :P
Dodatkowo jakby na złość w tym tygodniu poza zwyczajnymi sprawdzianami i kartkówkami czeka mnie klasyfikacja (czyli dodatkowe pytania) i olimpiada z francuskiego; wymarzony początek tygodnia!

Dlatego poza LA zaprezentuję króciutko delfina tropikalnego!
- W ramach robienia na złość pogodzie ;)

Jego łacińska nazwa to Stenella attenuata, a angielska (Pantropical spotted dolphin) od razu wskazuje na charakterystyczną cechę wyglądu; cętkowanie.

http://marinebio.org/species.asp?id=345

Poza tym ciężko opisać z wyglądu ten gatunek, ponieważ każdy z 3. podgatunków jest nieco inny, na swój sposób oryginalny. Warto wspomnieć, że te delfiny osiągają ok 2,5 m dł.
Żyje około 40. lat.

http://bioweb.uwlax.edu/bio203/s2008/kerr_rebe/

Niestety w latach 60. minionego wieku zaistniała przykra sytuacja, kiedy rybacy łowiąc ogromne ilości tuńczyków (głównego pożywienia tego gatunku) łapali również delfiny. W tym czasie wyginęła połowa populacji światowej.
Na szczęście sytuacja została odpowiednio rozpopularyzowana i wielu dostawców zaczęło oferować tuńczyki "przyjazne delfinom", a te produkty znalazły większe uznanie zarówno dużych marketów spożywczych jak i amatorów morskich ryb.

http://jpgmag.com/photos/960059

LA
- nominacja od Wiki Schleich
1. Masz ulubione stworzenie? Jeśli tak, jakie i dlaczego?
Co mnie niepomiernie dziwi, ze wszystkich stworzeń najbardziej ciekawią mnie ludzie. Próbuję ich poznać i zrozumieć... są bardzo ciekawi. Ale im bardziej ich poznaję, tym mocniej kocham psy.
2. Twój największy skarb w kolekcji, to...

3. Posiadasz swoją ulubioną figurkę?
To taka wspaniała trójca:

4. Jeśli miałabyś/miałbyś wybrać pomiędzy ładnym Customem Schleich-S, a fajnym Breyer'em Traditional'em, to co by do ciebie trafiło?
Zależy jak wyglądałby jeden i drugi delikwent!
5. Czy masz jakieś przykre doświadczenia ze zwierzętami?
 Uciekanie przed sforą ogromnych psów z Malią. Dopiero po kilkuset metrach sprintu (notabene za który w szkole dostałybyśmy 6.) zorientowałyśmy, że gonią nas dwa, malutkie kundelki...
To było traumatyczne, ale nie przykre - do dziś się z nas ludzie śmieją ;)

6. Czy jest jakaś figurka, której z własnych pieniędzy za nic byś nie kupił/kupiła?
Tej oto piękności...
http://campbellcreekstables.weebly.com/weather-girl.html 
7. Wyprawa za granicę z rodzicami, czy biwak w fajnym Polskim lesie z najlepszymi przyjaciółmi?
To pierwsze mam co roku, a drugie marzy mi się od zawsze i na pewno się spełni, tylko nie wiem, czy w 2015, czy 2016!!

8. Czy na szkolne wycieczki lub wakacje część twojej kolekcji "wkrada" ci się do bagażu?
 Niestety figurki są tak przebiegłe, że zawsze wiedzą, gdzie się wcisnąć - co ja mam zrobić? :P

9. Nie firmowa flokowana figurka, czy drewniany konik?
Druga opcja.

10. Gdybyś miał/miała zamieszkać w nowym domu, chciałbyś/chciałabyś aby to był mały pałac, czy przytulna drewniana chatka?
 Jeśli mam być szczera dedukcja Malii w tamtym tygodniu (na temat przytulnego pałacyku) jest najbardziej w moim guście, ale jeśli mam wybierać tylko spośród danych opcji to znów wybieram 2. wariant!
11. Czy jesteś zadowolona/zadowolony z tego, co udało Ci się osiągnąć w życiu, z tego co masz i z tego, jak postrzegają Cię inni? Może zmieniłbyś/zmieniłabyś coś w swoim świecie?
Czuję, że ludzie raczej mnie lubią, choć jestem indywidualistką, więc mnie to cieszy :D
A o życiowych osiągnięciach będę mogła opowiadać za dziesiątki lat siedząc przy kominku, teraz trzeba zbierać materiał, aby kiedyś tą historią zaciekawić wszystkich dookoła!

- nominacja od Tynny Hatter
1. Twój ulubiony cytat/motto życiowe.
Jeden był ostatnio, to dziś:
-Nie mamy nic, więc do nas należy cały świat.
-Nic tu nie ma! Dlatego możemy w tym miejscy wybudować wszystko...

2. W co zmieniłby się bogin  pojawiając się przed Tobą?
Nie jestem przekonana, bo najbardziej nie znoszę, gdy ktoś naciąga sb skórę pod okiem...ale chyba moja nauczycielka francuskiego naciągająca sobie skórę pod okiem, tak że widać gałkę oczną to jest to...

3. Twoja ulubiona rasa konia.
 Jestem taka niezdecydowana, że wybiorę 2. :D
Fryzy i anglo-araby.

4. Twoje pasje.
- plastyka (szkice/ linoryty)
- wyobrażanie sobie niestworzonych historii
- w razie ewentualnego wolnego od nauki dnia opisywanie tego, co wymyślę
- chodzenie po trudniejszych, górskich trasach

5. Twoje największe marzenie.
Tylko jedno?
Na pewno zwiedzenia świata.
A reszta pozostanie moją słodką tajemnicą.

6. Twoja ulubiona piosenka.
Zbyt wiele, żeby pisać. Cała twórczość Queen, Beatelsów, Idilii itd itp...

7. Twój ulubiony youtuber (jeśli nie masz - napisz to :) ).
Nie oglądam filmików youtuberów, choć jak widziałam Reziego w akcji, to rozumiem, dlaczego ludzie poświęcają mu czas :D

8. Twoja ulubiona/szczęśliwa liczba.
2

9. Twój ulubiony film.
"Czarny łabędź"

10. Bohater książki, z którym mógłbyś/mogłabyś się zaprzyjaźnić to...
Melania z "Przeminęło z wiatrem" - tu jestem pewna, że bym się z nią zaprzyjaźniła, ale wiem też, że zakochałabym się w Rettcie z tej samej opowieści, a ponieważ nie chcę żyć dręczona nieszczęśliwą miłością nie zamierzam wplatać swojej historii między wątki z tej książki!

11. Data Twoich urodzin.
10.09.2000

Obiecuję wszystkim, że jak tylko będę miała chwilę, aby zaczerpnąć oddechu to wejdę na wasze blogi i nadrobię wszystkie zaległości!
Pozdrawiam wszystkich!!
Sophija

12 komentarzy:

  1. Również lubię "Czarny Łabądź" , aczkolwiek nie jest to mój ulubiony film ;)
    naszapasjaupodkowy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Dlaczego nie dla Pogodynki? Jak dla mnie bardzo dobry model ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki piękny delfin *-* . Przepiękne zdjęcie Padre ;D
    Pozdrawiam i zapraszam na n/n
    figurkischleich.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem co masz do Pogodynki, na żywo prezentuje się (właśnie w tej maści) o niebo lepiej ;) A z tymi ludźmi to masz racje - dziwne z nas stworzenia.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Deelfin <3 Pogodynka równeiż nie przypadła mi do gustu, ale gdyby ktoś zadał mi to pytanie, postawiłabym na inny model ;) Zapraszam do mnie na n/n

    OdpowiedzUsuń
  6. Padruuś ♡ Delfinki mnie urzekły, mają śliczne plamki. Muszę o nich coś więcej poczytać.

    OdpowiedzUsuń
  7. O jaaaaaa! Ale śliczne te delfiny :D!Zwłaszcza, że mam słabość do kropek i łat ;D.
    Przystojniak Padre :>.
    Eeee tam, narzekasz.WG jak dla mnie jest piękna!Już się nie czepiajmy, że nie ma srokatych arabów, ale maść sama w sobie jest cudna. (bardziej subiektywnie się nie dało xD)
    Nauczycielka od francuskiego naciągająca sobie gałkę oczną...To mnie zabiło. :P
    Piąteczka, moja liczba to też 2 :).

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne delfinki, wspaniały Padre i fajne zdjęciaa :) Wszystko co najlepsze w jednej notce. Mi osobiście Pogodynka w tym malowaniu bardzo się pododba ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Delfin super ale ten koń to jakaś masakra! XD jjeśli się komuś podoba to sory ale jak dla mnie to malowanie jest paskudne. Jak by ktoś wylał np kawę na tego konia i taka plama została xD

    OdpowiedzUsuń
  10. Ulala, dopiero teraz komentuję :P
    Melania? MELANIA? Nie rozumiem :P
    Hue hue, ja znam drugie marzenie!

    OdpowiedzUsuń