3 stycznia 2014

Nalani

Witajcie!
Jak tam nastroje w Nowym Roku? U mnie średnio, bo wczoraj i dziś musiałam wstać o 6, żeby pójść do szkółki. A taka Sophijka smacznie sobie chrapała! W święta nie robiłam kompletnie nic, oprócz spotkania się z Sophijką. Mój wolny dzień wygląda zwykle tak - planuję, co podczas niego zrobię. W efekcie śpię do 9, latam bez sensu po domu do 13, a potem kontynuuję to co przed południem, z tym, że jeszcze słucham jakiegoś jazziku. Ostatnio Keitha Jarretta. Facet jest świetny, niemniej z moich ambitnych planów nici.  Dostałam sporo prezentów, sama tez trochę dałam. Przybyła do mnie m.in. Zennyatta, zestaw kreatywny z breyera, kilka Bullylandów, zestaw Pony Gals, dużo czekolady no i oczywiście dużo książek. A wczoraj przyszła do mnie nagroda ze Schleich,czo.pl - borsuki. Wszystko opiszę, ale kiedy to będzie?!

Cieszę się, bo udało mi się złożyć pierwszy filmik z orkami -klik . Nic specjalnego. Niedługo postaram się zrobić takie dla opisanych na blogu orek. Przewiduję tez filmy z figurkami.

Biorę udział w Candy u Carmen:


Dziś pragnę opisać Nalani, a przy okazji poruszyć sprawę puli genetycznej u orek w niewoli, która specjalnie mocno nie stoi. W większości basenów Seaworld pływają dzieci Tillikuma. Zwykle są spokrewnione z Katiną lub Kasatką. To dwie najsilniejsze żeńskie linie. Inne samce to w większości potomkowie Kotara*.W Loro Parque wszystkie orki są bliższymi czy dalszymi krewnymi. W Antibes dominują dzieci Kima II*. W Ontario żyje tylko jedna stara samica, w dodatku z wirusem podobnym do HIV. W Miami równiez mieszka samotna samica. A w japońskich parkach mają tylko jednego samca do rozrodu. Ratunkiem dla puli genetycznej jest sztuczne zapłodnienie. Pierwsza orka urodzona dzięki tej metodzie to Nakai.  Ostatnio samice z Seaworld urodziły dzieci argentyńskiego samca Kshamenka. Drugim sposobem na pozyskanie nowych genów są oczywiście odłowy. Jednak mimo usilnych zabiegów, kilka razy nie udało się uniknąć kazirodztwa. Tego przykładem jest właśnie Nalani.

Podstawowe informacje:
Płeć: samica
Rodzice :  Katina, Taku*
Data urodzenia:  18.09.2006r.
Miejsce urodzenia: Seaworld Orlando
Miejsce przebywania:  Seaworld Orlando
Znaczenie imienia: po hawajsku "z nieba"

Urodzona 18.09.2006 jako córka Katina. Wyniki badania krwi wykazały, że jej ojcem jest brat Taku*. Mimo to Nalani jest zdrowa, inteligentna i  wesoła. W styczniu 2007 otrzymała swoje imię. Jest bardzo towarzyska, ciągle bawi się z Truą i Malią. Spędzają ze sobą całe dnie, polując na ptaki i rozrabiając. Nalani od urodzenia występuje w pokazach i była szkolona do pracy z trenerami w wodzie. Gdy urodził się jej młodszy brat Makaio stała się trochę zazdrosna, lecz teraz wydoroślała i pomaga matce w opiece nad małym. Jest świetna w wykonywaniu sztuczek wymagających dużej energii. Lubi bawić się z gośćmi.

Lewa plamka oczna Lani ma regularny kształt. Druga ma trzy "ząbki" z przodu. Płetwa grzbietowa nieznacznie opada na lewo. Nalani ma lekką nadwagę.

* - orka odeszła
Mała Nalani z mamą.


Źródła:
info - własne, o-o.plklik
zdjęcia - klik


Myślę, że na dziś wszystko. Miłego weekendu!
M

6 komentarzy:

  1. Ze mną tak ambitnie spędzasz czas Malio? :P
    Z pulą genetyczną rzeczywiście sytuacja jest fatalna... zobaczymy jak się potoczy.
    Gratuluję ukończenia filmiku! Wyszło pięknie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie. Z Tobą rozmawiam jeszcze o TP ;p. Albo kręcę "Niewolnicę Isaurę".

      Usuń
  2. Filmiki chyba wstawiałaś na forum, to je widziałam. Dość ciekawe.
    No to gratuluję tylu nowości. :)
    Powodzenia w Candy!
    Pozdrawiam, Karo :)
    P.S. U mnie n/n.
    [fantome.bloog.pl]

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak przeczytałam "Nalani" to myślałam, że chodzi ci o stan po sylwestrze xD.
    Gratki tylu nowych modeli i nie tylko :D!
    Pozdrawiam
    Aredhel Tasartir
    shadowhorses.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytając sam tytuł nie spodziewałam się takiej treści. xD A tu okazuje się, że Nalani to kochana oreczka!! Bardzo ładna, zresztą wszystkie są ładne. :D
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejciu, " Nalani z mamą " ^^ Taka urocza :*

    N/n :D

    OdpowiedzUsuń